Heklet uglerangle!

Jeg har alltid bare "heklet i vei" uten og notere meg ned oppskrifter.. Så har prøvd her og notere underveis. Kladden ser ut som et stort drodleangrep. :D 

Lagde denne til minstesnuppa. Fargene er mye sterkere enn bildet viser. Men var et artig prosjekt. Nøl ikke med og rope ut om der er noen spørsmål ang oppskriften  Er som sagt første gang jeg skriver noe ned. :)

Rangleugle

10 hls i magisk ring

Øk med 1 hls i hver = 20 hls

Øk med 1 hls i hver 2 = 30 hls

Hekle 4 omganger, 

Bytt farge

Hekle 4 omg med den nye fargen..

Så hekles det:

2 lm, 2 st,1 dblst, 2 st, 10 fm, 2 st,1 dblst, 2 st, 10 fm .

Gjenta denne runden en gang til, klipp og fest tråden.

Øyne (Lag to)                         Vinger (Lag to)                     

5 fm i magisk ring                    Lag 3 luftmasker                  

Bytt farge                                8 hls i 3. luftmasken               

Øk i hver fm     = 10 fm                                                                                                       

Øk i hver 2.fm   =15 fm                                                            

Klipp tråden og fest.

Nebb

4 luftmasker, fm i de tre siste, snu, fm i de to siste, snu, fm i den siste.

Klipp og fest tråden. 

Håndtak

Legg opp 25 luftmasker + 1 ti og snu med (26lm)

Hekle frem og tilbake med fm  4 ganger. Hekle sammen og sy sammen endene til en ring.

Jeg fannt en liten plastikk kule som jeg fyllte med små glassperler til og legge inni. Pakket den inn i vatt sm jeg fyllte ugla med. Heklet den sammen med 15 fm på toppen. Det andre ble sydd på. :)

Sånn for ordens skyld noterer jeg ned forkortelsene jeg har brukt.

fm = fastmaske

hls = halvstav

st = stav

dblst= dobbelt stav

Som sagt. Dette er første gangen jeg noterer en oppskrift. Blir vel flinkere med tiden. *håpehåpe* 

Gi meg gjerne en tilbakemelding om dere prøver denne. Og link gjerne hit om dere legger den ut. :)

Ha en flott kveld. :)